Een moment geduld aub...
{{cartCtrl.amount}} items
{{item.amount}}X
{{item.title}}
{{item.price/100 * item.amount | currency:'€'}}
Subtotaal
{{(cartCtrl.total) / 100 | currency:'€'}}
Korting
{{cartCtrl.discount.amount / 100 | currency:'€'}}
Verzendkosten
{{cartCtrl.shipping / 100 | currency:'€'}}
Totaal
{{(cartCtrl.total-cartCtrl.discount.amount+cartCtrl.shipping) / 100 | currency:'€'}}
Afrekenen
SEPT Skin Tea®

Home   /   Privacy & Cookie policy 

Privacybeleid

Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met ons.

 

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

SEPT Skin Tea® VOF, gevestigd aan de Laagstraat 61, 5121 ZD Rijen (nb), Nederland, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

 

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die SEPT Skin Tea® verwerkt van iedereen die wel eens contact heeft (gehad) met SEPT Skin Tea®, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen.

 

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je SEPT Skin Tea® bestelgeschiedenis of surfgedrag.

 

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met SEPT Skin Tea®, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice. In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam - en adresgegevens.

 

Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoe lang worden deze bewaard?

Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling - Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retourzendingen of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren.

 

Gegevens in jouw account - In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg - en woon -/ vestiging -) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als je die hebt opgegeven) en betaalgegevens. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties en eventuele gebruikte kortingscodes. Daarnaast slaan wij in je account gegevens op die je ons hebt gegeven bij het meedoen aan eventuele winacties. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen via onze klantenservice.

 

Gegevens over jouw contact met ons - Je kan 24/7 contact opnemen met ons. Je kunt met ons bellen, e-mailen of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Instagram. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent. Wanneer je ons een privé berichtje stuurt via Instagram of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als jij het bericht zelf eerder verwijdert.

 

Gegevens voor een optimale winkelbeleving - We zorgen dat onze website werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan SEPT Skin Tea® jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt. Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken Wanneer je op SEPT Skin Tea®  een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (onder het kopje “Gerelateerde producten”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dit artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen.

 

Gegevens voor marketing, gepersonaliseerde e-mails - We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken. Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen, zoals de aanbiedingen, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van de e-mail interessanter voor je te maken. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor nieuwsbrieven via het afmeld linkje onderin de nieuwsbrief.

 

Gegevens uit klantonderzoeken - We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we je gegevens (klant ID, e-mailadres en/of telefoonnummer) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend klant - of marktonderzoek. Deelname aan een klant - of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Hoe lang jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant - of marktonderzoek worden bewaard, varieert per onderzoek. Wij verwijderen alle naar jou herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond.

 

Gegevens uit klantonderzoeken - Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen.

 

Gegevens voor prijsvragen en acties - Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of emailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. In de voorwaarden van de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor jouw gegevens precies worden gebruikt en hoelang wij deze bewaren.

 

Gegevens om fraude tegen te gaan - Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Social media Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via 'like en share' knoppen op SEPT Skin Tea® artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. SEPT Skin Tea® krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

 

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

Distributie- en logistieke partners - Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen werken we samen met onze logistieke partner DPD. Onze logistieke partner krijgt van ons jouw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren.

 

Andere externe dienstverleners - Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen. Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn: het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties; het ondersteunen bij onze advertentie - en marketingcampagnes; het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus.

 

De overheid - Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

 

Waar slaan wij jouw gegevens op?

Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.

 

Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

SEPT Skin Tea neemt maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Door een toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten! Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?

 

Recht op informatie

Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.

 

Recht op inzage

Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen per mail. Stuur een mailtje naar info@septskintea.nl Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

 

Recht op correctie

Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Je kunt dit zelf doen in je account of ons even mailen op info@septskintea.nl

 

Recht om bezwaar te maken

Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing.

 

Recht op dataportabiliteit

Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam -, adres - en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wil je dit bestand ontvangen? Stuur ons dan een mailtje op info@septskintea.nl

 

Recht op beperking

Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen.

 

Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen

Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wil je een verwijderverzoek indienen? Stuur ons dan een mailtje op info@septskintea.nl

 

Recht om een klacht in te dienen

Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met ons per telefoon of mail.

 

Vragen?

Als je nog vragen hebt over de wijze waarop SEPT Skin Tea® met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met ons. We helpen je uiteraard graag!